Ajateltavaa näin alennusmyyntien aikaan

Sale

(Photo credit: Gerard Stolk (vers la Septuagésime))

Enhanced by Zemanta

Minimalismin Ilo

Luin hiljattain Serge Latouchen kirjaa Jäähyväiset kasvulle. Kovin tarkasti en jaksanut sisältöön paneutua, mutta sivulla 23 törmäsin tuttuihin ajatuksiin, jotka haluan kanssanne jakaa:

”Mainonta saa meidät haluamaan sitä, mitä meillä ei vielä ole, ja vie meiltä ilon siitä, minkä jo omistamme. Se luo aina vain lisää tyytymättömyyttä ja toteutumattomien halujen jännitettä. Erään kyselytutkimuksen mukaan Yhdysvaltain suurimpien yritysten johtajista 90 prosenttia on sitä mieltä, että uusia tuotteita olisi mahdotonta myydä ilman mainontaa, 85 prosenttia uskoo, että mainonta saa ”usein” ihmiset ostamaan tavaroita, joita he eivät tarvitse, ja 51 prosenttia arvioi, että mainonta saa ihmiset ostamaan tavaroita, joita he eivät oikeastaan halua.”

Ostokäyttäytymiseni on muuttunut paljon sen jälkeen, kun olen poistanut mainokset elämästäni niin tarkkaan kuin mahdollista. Ostan vain todella tarpeellista, ja sitäkin aika vastahakoisesti. Mitään uutta ei tee mieli ja arvostan enemmän sitä mitä minulla jo on. Enää en haaveile kaiken aikaa jonkin uuden tavaran saamisesta sitten kun on rahaa

View original post 226 more words

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: