Minimalismin Ilo

Elämme kuluttamisen kyllästämää aikakautta. Meidän pitäisi ostaa, jotta ”pitäisimme talouden rattaat pyörimässä”. Markkinointiviestinnällä meille pyritään luomaan uusia mielihaluja ja tarpeita. Mitä meille oikeastaan halutaan mainonnan avulla kertoa?

1. Sinulla on ongelma – mutta meillä on siihen ratkaisu!

Tämä lienee yksi selkeimmistä viesteistä. Ensin luodaan ongelma, jotta siihen voidaan tarjota ratkaisu. Entinen tapa tehdä tietty asia kuvataan vaivalloisena, työläänä ja hitaana, mutta tavaran x avulla tehtävä onkin helppo ja elämä hymyilee! Runsain mitoin esimerkkejä tästä löytyy vaikka ostostv:stä.

2. Sinussa on virhe – mutta ei hätää, korjaat sen ostamalla tuotteen x!

Meidän annetaan ymmärtää, että emme riitä tällaisina kuin olemme. Kosmetiikkaosasto on täynnä tavaraa ”ongelmakohtiemme” kohentamiseen. Meidän annetaan ymmärtää, että ostamalla juuri oikeanlaiset tuotteet, voimme häivyttää ”vikamme”. Tarpeeksi virheettömiä meistä ei tule kuitenkaan koskaan, sillä muuten meille olisi vaikea myydä jotakin uutta korjaamaan meissä jälleen ilmennyttä puutetta tai vikaa.

Kun kekseliäisyys ei riitä enää uusien vikojen kehittämiseen, niin sitten kehitetään tuotteisiin…

View original post 310 more words

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: