Onko sinulla aikaa olla onnellinen?

Minimalismin Ilo

Minulle suurin onnellisuuden este elämässä on kiire. Niinpä teen kaikkeni, jotta minulle ei koskaan tulisi kiire. Tarvitsen tarpeeksi aikaa pysähtyä. Jos tekemiset ja menemiset seuraavat toisiaan yksi toisensa perään, katkeamattomana nauhana, en voi hyvin.

Olen pyrkinyt poistamaan elämästäni kaiken tarpeettoman. En kirjoita tehtävälistoja, sillä olen riittävän luova saadakseni niistä loppumattomia. Aiemmin pidin itseni kiireisenä ja stressaannuin tekemättömistä asioista. Nykyään kyseenalaistan kaiken mitä muka pitäisi. Teen asiat mitkä on tehtävä, ja jätän tekemättä kaiken sellaisen mitä ei ole välttämätöntä tehdä.

Jatkuva asioiden suorittaminen ei saa minua tuntemaan itseäni arvokkaammaksi, vaikka kiire näyttääkin muodostuneen ihmisen arvon mitaksi. Päinvastoin, minulle kiire tarkoittaa, etten ole osannut valita mitä todella haluan tehdä ja mikä on oikeasti tärkeää.

Ajattelin jakaa muutaman hyvin yksinkertaisen vinkin, joista on minulle apua onnellisuuden lisäämiseksi.

Vältä kiirettä. Laadi aikataulusi niin, että ehdit hengähtää välillä. Lähde ajoissa. Kiinnitä huomiota mahdolliseen kiireeseen, jonka luot itse omilla toimillasi. Muuta tapaasi toimia.

Älä ahnehdi. Keskity…

View original post 208 more words

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

